2010. november 27., szombat

FOCILABDA TORTA





Mára két torta megrendelésem volt, egy csokitorta, csokival bevont, amit sajnos a megbeszélt idő előtt el is vittek, és így le sem tudtam fényképezni:(
A másik a focilabda torta, amit még sikerült lencsevégre kapnom!:)
Nem tudom kihúzni magam büszkén,hogy igen, ezt én csináltam, de nem sikerülhet minden tökéletesre elsőre!:)
6 tojásból készítettem kakaós vizes piskótás, úgy, mint a Barbies torta-nál, a félgömb formába+ az aljába sütöttem ki. Annyi a különbség, hogy csak egy lap piskótát tettem a félgömb alá.
Tölteléke feketeerdő volt.
Kakaós tejszínnel vontam be először kívülről, majd fehér formix-al. Nem volt egyszerű, mert szakadt, és nem tudtam úgy "nyúlisztani" , ahogy a neten a kisfilmeken láttam. De szerencsére nagyjából el tudtam "glettelni"  a szakadásnyomokat. Amikor bénázok, és szidom magamat, hogy megint nem lesz tökéletes, mindig azt mondogatom magamban,hogy nem is várja el az ismerősöm, hisz tudja,hogy nem vagyok cukrász.
Ilyenkor kicsit jobb, nem remeg utána  a kezem, megfontoltabb és nyugodtam vagyok:)
Az 5-szögeket sötétszürke fomixból vágtam ki, sablon segítségével. A 6 szögeket pedig csak bele"véstem", de így nem volt mutatós, így ráfestettem fekete festékkel. Szerintem kicsit túlhígítottam, de ez is csak pánik volt, hogy nem lesz elég..... A vonalaknál szerintem elég vastag volt az én kis vékonyka ecsetem.....A szürke lapokat is átfestettem még feketével. Sálat szerettem volna szegélynek, de az Elefántcsontpark zászlaja, akinek az ünnepelt szurkol, kicsit bonyolult lett volna az embléma miatt......
Így fű mellett döntöttem, ami először baromi magas lett, ezért, mikor vissza akartam hajlítgatni, a hajlás helyett, inkább repedt, és tört. Ezután már ollóval próbáltam kisebbre venni a fűszálakat.
Eleve tortatartóra próbáltam rakni a tortát, a végén viszont kiderült,hogy magasabb a torta, mint ahogy a tortabúra engedte volna....Sebaj, megoldottuk, remélem épségben odaért az ünnepelthez!:)
Ami vígasztal, hogy megnéztem a lassan 4 éve készült focilabda tortámat, és ahhoz képest jobb lett!:)

3 megjegyzés:

  1. Belöled profi cukrász lessz , nem vicc:)
    Nagyon jól sikerült:D

    VálaszTörlés
  2. Szembetűnő a kettő közti különbség! :-)
    A következő már biztos tökéletes lesz, bár én ennek a mostaninak is örülnék nagyon... :-))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicséretet csajok!:)
    Decemberben barátnőm kisfiának szeretnék szintén egy focit sütni, remélem az már jobb lesz!:)
    Jah, és hónap közepén egy kosárlabda is vár rám!:)

    VálaszTörlés